Kees en zijn leerling werken met blokjes

Beelddenktraining

Je kind is een beelddenker: ‘Ik leer in beelden, de school onderwijst in woorden’

Kinderen, die beelddenkers zijn, kunnen in het reguliere onderwijs behoorlijk vastlopen. In het lesmateriaal zijn ze op zoek naar tekeningen of plaatjes en vinden ze steun als de lesstof van het geheel naar kleinere stukjes aangeboden wordt. Dit kunnen scholen vaak niet bieden; het reguliere lesmateriaal is talig en werkt vanuit vaste kleine stappen.

Beelddenkende kinderen kunnen bij mij een training volgen. Ik laat ze de verschillen tussen beelddenken en taaldenken zien, ik vertaal de schoollessen voor ze en ik ga met ze op zoek naar de best mogelijke strategie om de leerstof vast te houden. Daarbij volg ik de methode ‘Ik leer anders’, die is ontwikkeld door Agnes Oosterveen-Hess.

Een beelddenker is bij mij in goede handen.

Attributen voor bijles met beelddenkers

Onze dochter had bij rekenen en taal een beetje extra inzicht nodig om met vertrouwen haar laatste Cito-toetsen te maken. Kees heeft haar dat kunnen bieden.

Ook onze zoon, die een beelddenker is, wordt door hem begeleid. Voor steeds dezelfde rekenuitleg op school biedt Kees alternatieven. Dat geeft onze zoon meer vertrouwen in zijn eigen kunnen. Zijn resultaten verbeteren.” 

(Ruud, juli 2020)

Bij Praktijk 87 leer je met zelfvertrouwen en plezier.